Erkenning
De behandelteams zijn grotendeels zelfsturend en doen veel zelf, van het inrichten van een nieuwe locatie tot het ontwikkelen van nieuwe zorgpaden en netwerken. Deze autonome werkwijze kenmerkt zich met een hoge cliënt- en medewerkerstevredenheid. Centiv is populair bij cliënten, verwijzers, medewerkers en daar liegen de cijfers niet om!
Onze waarderingen
De beste waardering is die van de medewerkers zelf
Centiv realiseert een situatie waar de medewerkers het naar hun zin hebben ervaren, want we geloven erin dat waardering beide kanten op gaat. In deze situatie ervaren werknemers flexibiliteit in werkuren, zelfzorg, en bijdragen aan persoonlijke ontwikkeling in eigen welzijn en werkplezier. Hiermee ervaren medewerkers genoeg waardering voor de bijdrage aan Centiv. De medewerkers zijn degenen die het bedrijf ‘Centiv’ maken.
“Ik ben heel trots op de prestaties van onze collega’s. Een goede cultuur is de optelsom van goed gedrag dat elkaar stimuleert.”
Directeur Wouter Hoge
99% positieve bedrijfscultuur
In 2019 deed bureau CoCreation onderzoek naar GGZ zorgorganisaties volgens de organisatiecultuur onderzoeksmethodiek van Barrett. Centiv scoorde hierin een 99% positieve (stimulerende waarden) bedrijfscultuur en stak daarmee met kop en schouders uit boven alle anderen. Onderzoeker Niesten gaf aan nog nooit een dergelijk positieve cultuurscore te hebben gezien van 99% stimulerende cultuurwaarden en slechts 1% limiterende cultuurwaarden.
“Waardering spreken we uit naar elkaar. Ik ben dankbaar voor mooie woorden als: zo bijzonder hoeveel je gegroeid bent!”
Karen